Haha :D

  • 0

Cuba gi kat Google Translate .
Pastu tulis perkataan ini "perodua kelisa and perodua kancil"

Jawapannya amat MEMBANGGAKAN ~ heee :D

Peta Kehidupan Manusia [Gambar]


*Klik untuk besarkan gambar...
Sekadar renungan bersama... :)

Sungguh , Allah Maha Adil ! ~ ♥


Saydatina Aisyah r.a berkata , "Aku bertanya pada Rasulullah ,
siapakah yang lebih besar hak nya terhadap wanita?"
Jawab Rasulullah SAW, "Suaminya."
"Siapa pula berhak terhadap lelaki?"
Jawab Rasulullah SAW , "Ibunya."
Kalau lelaki , jika di takdirkan 4 orang isteri , dalam syara' tidak boleh lebih.
Bermakna hanya 4 orang wanita yang syurganya pd seorang lelaki itu.

Seandainya wanita , jika di kurniakan 10 org anak lelaki ,
dan kalau ada rezeki , InsyaAllah boleh lebih lagi ~ hehe Subhanallah !
Bererti 10 orang yang syurganya terletak pd seorang wanita itu.

Subhanallah ! Sungguh , Allah itu Maha Adil. ♥ :)

p/s : eee... syok nya jadi pompuan ! Alhamdulillah...
Orang pompuan mudah masuk syurga , tapi
kenapa Rasulullah cakap orang pompuan yang ramai masuk neraka?
Memang senang nak masuk syurga ,

1 ) Taat perintah Allah
2) Taat suami
3) Jaga solat
4) Jaga faraj
"masuklah mana2 pintu syurga yang kamu nak masuk ! "
(bak kata ust. kazim , tp kitab kata , dia cuma menyampaikan , ana?? cuma meniru ~) hehe T_T
mcm senang je kan. tapi zaman skrg ni ,
nak istiqomah 4 benda tu lah yang payah.

Errr... Payah sangat ke ?? Hmm... InsyaAllah I can and i'll try my best !

hmmm... fikir2 kan lah.... =='
WALLAHU A'LAM

Apa pun takdak...


Dia hanya inginkan yang wanita berpelajaran...
Yang bereducation tinggi...
Aku apa ada ????
Apa pun takde !
Sungguh , aku tak layak.

sad...sad...sad...

*terasa seperti diri ini beban...
Oh Allah...!

motif : takde ape pun. saje melepaskan apa yang tidak terlepas. huk4 =='