Hinakah andai diri ini tidak berpendidikan tinggi ?

  • 0

Hmm... nak tuleh apa neh ???
Okey , saya nak tanya :
"Hinakah andai diri ini tidak berpendidikan tinggi ? hmmm... -.-' "
Orang selalu juga kata ,
"Takde pendidikan yang tinggi , macam mna nk kerja ?"

Actually , saya kalau boleh taknak kerja. =.='
Abeh kuat pun nanti , ngajar je nanti . InsyaAllah... ^^,
Mesti orang akan kata ,
"Takde wawasan langsung budak neh. Kau tu bukannya
tahu apa , nak ngajar konon. Tak layaklah!" kan ?

Saya tak kesah apa org nak kata. Saya pilih ngajar tu pun , bukannya ngajar benda
yang saya tak tahu. Ngajar je la yang tahu. Kalau yang tak tahu tu belajar lah.
Bukan ngajar ! adesss...
Dalam otak sekarang ni piker jadi guru hafizah je, dengar budak-budak tasmi'.
Secara tak langsung , QURAN jadi benda harian. Allah ! Seronoknya!!! >_<
PAHALA ?? tak yah cakap la... tengok Quran tu pun da dapat pahala.
Apa lagi kalau kita baca , fahami, hafaz , nyampaikan
dan dengarkan hari-hari ? Allah... nikmatnya ! ^.^
Kalaulah boleh nampak PAHALA.... macam mana lah kan ?
huwaaaaa.... NAK !!!! :')

Actually , teringin nak kerja jugak sebenarnya. Ada pendapatan sendiri...
Kutip pengalaman. Taknak bergantung pada orang lain.
Tapi...
Takat saya nak belajar jauh sikit pun...

Abah cakap camnie ,
"Takyah jauh2 lah. Susah abah nak tengok.
Nak kutip pengalaman belajar jauh2 tu bagus.
Tapi Izzah tu perempuan , anak dara , tak sesuai la. Bahaya.
Lagipun tak bagus wanita sorang-sorang pastu berjauhan dgn muhrim.
Lainlah kalau ada muhrim. Kalau dekat senang abah tengok2 kan."
Macam syadid lak kan ? hahaha
Macam di manjakan sangat pun ada kan ? Sejujurnya , kadang-kadang
rasa terkongkong jugak. Tapi itu lah yang terbaik di antara yang terbaik bagi saya.
Cuma kita tak nampak je. Yang kita nampak , KOLOT ! kan ?
Mungkin orang akan cakap , "Manjakan sangat. Patut education tak tinggi mana!"
Well , mungkin orang malu , tapi saya bangga. Kalau education
tinggi bukan main , tapi JAHIL , tak guna.... kan ? Just think urself la baii... =.='

Saya pegang 1 kata mak ana je ,
mak ana pernah cakap ,
"Takde kerja yg senang dalam dunia ni melainkan
jadi isteri solehah kepada suami ,
ibu mithali kpd anak-anak nanti. Tak dpt duit ,
tapi pahalanya masyaAllah...
kerja kat luar macam-macam fitnah boleh jadi."
Benda tu , bila tengok macam mudah , tapi wanita zaman sekarang ,
benda mudah tu lah yang jadi susah. Tak semua yang mampu. (ERRR... mampukah aku?)
Tambahan pula dengan ekonomi yang tidak stabil. Banyak saya tengok sekarang ni ,
laki dok umah jaga anak , pompuan keje. Tak pun dua-dua keje ,
Pastu anak hantar akt nursery. Alahai , anak pulak yang di singkirkan. Ape kes ?
Salah ke kalau wanita taknak berkerja di luar ?
Dan pendidikan yang tak tinggi menjadi punca sebab susah nak cari kerja.
Bukan nak menyusahkan suami sorang or lepas tangan kat suami je.
Justeru bah kan untuk meninggikan lagi martabat seorang lelaki.
Bila pompuan keje , kena pulak kalau dapat pangkat tinggi dari lelaki ,
jatuh la standart orang lelaki.
Anda mahu kah ???? Tak mahu kan ??? hehe
Saya pun taknak jadi camtu kat suami saya nanti. Ehem3 . heee :D
Kalau yang pangkat biasa-biasa atau rendah dari suami pun samalah.
Kadang-kadang kebusyan yang melanda gara-gara kerja office tak siap siap lagi.
(office la kunun2) dah tak sempat nak urus anak lah , apa lah.
Kalau yang pandai cari masa untuk keje dan family tu bagus lah.
Tapi... penat sendiri la kan? huwaaaa.. lalalalaaa Y_Y'
Allah...... dok umah kumpul pahala lg best lah !
Pastu khidmat dan bagi semangat kat suami untuk
keluar mncari rezeki dan nafkah yg halal. subahanallah ! <3
Pahala bertimbun-timbun dok tunggu kita. Hampa tak mau kaa???
aduhai sayang.... :')

*Geleng kepala dan tersenyum secomel comel nyaa ~ :')*
Lalu jari pun berhenti menaip... perut berbunyi plokk... hehe
Akhir kata...
Semoga Allah meredhai jalan ini dan melindungi
aku daripada fitnah dunia.
Ya Allah ampunilah aku di saat aku melakukan
sesuatu hal kerana mengharapkan balasan duniawi.
"Err.. Lapaq !! Nak pi makan dulu nohhh... Jom !"

wassalam....