Mak kata , "Tunjuk Contoh Yang Baik".

  • 0

"Kak Izzah appreciate semua nya lahhh sayang... ;)
Semua akak sayangg sama rata saja . Semua dapat lebih-lebih . Takmo ada kurang-kurang .
Nanti tak adil. Sebab semua adik-adik akak kan ?
kankankan ? bhahaha ♥ ^,^ "
kataku pada adik-adik.

Mereka mengangguk tanda setuju dan lantas tersenyum riang
setelah mendengar kata-kataku itu.

Lagi sekali dengan suara lantang aku bertanya pada mereka (adik2)
"Sayang akak tak ?!!!"
Dorang jawab ,
"SAYANGG!!"
Auuwwww . Terharu seyhh . winkwinkwink ;)
Hati sudah berbunga-bunga neh ~ hikhikhik >_<
Suasana riang kembali seperti biasa...
-
-
-
-
Actually ....
Tadi sebelum nya ada yg merajuk bermasam muka
dengan kakaknya yg comel neh . *opsss...eerr... comel kah ? hihi* -__-
Di sebabkan kerana , kak long nya beli coklat cadbury . Yang kecik punya tuh.
Saje gatai ngengada pi beli , tetiba teringin nak makan coklat . Heee :D
Ingat nak makan sengsorang sorok-sorok depan almari , bhahahah . *teruk!*
Tapi , kantoi pulak ngan adik-adik. huh ! Diorang dah nampak , memang WAJIB bagi lah.
Ingat taknak bagi , sebab nanti ada yang tak dapat. Sebab benda sikit.
Tapi... maklum lah , adik kecik-kecik neh , bukan paham bahasa sangat.
Orang kata tak boleh , dia NAK JUGAK ! huwaaa ~

Mak yang dah memang masak dengan perangai kitorang 10 beradik neh tiba-tiba bersuara ,
"Kan mak dah pesan berkali-kali , kalau beli apa-apa lain kali ingat adik-adik.
Ini beli untuk sorang-sorang makan, kesian kat adik-adik teringin.
Diorang pun nak jugak apa yang kakak nya ada. Tak kesian ke ?
Kalau dah tahu ramai adik-adik kecik , buatlah cara ramai adik-adik.
Jangan nak rasa macam anak tunggal.
Kalau Izzah buat macam ni lagi , nanti bila adik-adik dah besar,
dorang beli apa-apa tak ingat kat Izzah. Adik-adik ni ingat kat
orang yang ingat diorang je tau. Tunjuk contoh yang baik untuk adik-adik.
Kalau nak adik-adik ingat kat kita , sayang kat kita , kita kenalah ingat kat adik-adik ,
sayang kat adik-adik . Tak kiralah yang besar ke kecik ke , Izzah tu sulung ,
dorang semua tetap adik-adik Izzah tau. Izzah paling tua ,
TUNJUK CONTOH YANG BAIK . Ingat pesan mak ni..."
ujar emak dengan lembut dan bersahaja namun sarat dan penuh makna.

Aku cuma mengangguk , terkelu...
Lalu hatiku bermonolog sendirian,
"Hmmm... mak benar."
Sangat-sangat tersentuh dengan kata-kata mak. SERIOUSLY !
Tiba-tiba sebak. uuuhhhh Izzah... =.=' tahan-tahan... whuuu...
*nak nanes sebab tak tau nape . Pelik sungguh diriku ini kan kan kan?! Ngengade ~*

Pastu agih-agih lah KEKELAT (cara adik kembarku menyebut "COKLAT")
sorang sikit . Berebut-berebut tu biasalah. Heee :D
Yang besar ke , yang kecik ke , semua sama jaaa.. harharhar.

Alhamdulillahi a'la kulli hal . Makanan yang walaupun sedikit ,
tapi makan berjemaah , Allah... sungguh berkat ! ♥ heee >_<
Kenyang dan puas hati tau walaupun dapat sorang sikit . Berebut itu best .
Berebut manjaa ngan adik-adik gituu. lalalaaaa ♥ ~ hehe ^,^
Subhanallah...

Mak cakap,
"Bila lagi nak manja-manja kalau bukan sekarang.
Nanti masing-masing dah kawen, tak duduk rumah ni dah.
Ikut suami masing-masing.
Ada anak-anak . Tak sempat nak manja ngan adik-adik dah."
Huwaaa... takleh arr dengar mak cakap camnie. Rasa macam takmau kawen je tau.
Opsss! Terlebih sudaa... hikhikhik . =.='