Repost : Allah Maha Adil . ;)

  • 0
Saydatina Aisyah r.a berkata, 
"Aku bertanya pada Rasulullah,
siapakah yang lebih besar hak nya terhadap wanita?"
Jawab Rasulullah SAW 
"Suaminya."
"Siapa pula berhak terhadap lelaki?"
Jawab Rasulullah SAW "Ibunya."

Kalau lelaki, jika di takdirkan 4 orang isteri, dalam syara' tidak boleh lebih tanpa talaq.
Bermakna hanya 4 orang wanita yang syurganya pada seorang lelaki itu.

Seandainya wanita, jika di kurniakan 10 orang anak lelaki ,
dan kalau ada rezeki, InsyaAllah boleh lebih lagi. Tu diaa. Subhanallah!
Bererti 10 orang yang syurganya terletak pada seorang wanita itu.

See?!
Allah itu Maha Adil. ♥ :)
Siapa kata Allah asyik lebihkan lelaki je. Haishh. *geleng kepala*

Betapa mudahnya jadi perempuan. Alhamdulillah.
Orang pompuan mudah masuk syurga , tapi
kenapa Rasulullah cakap orang pompuan yang ramai masuk neraka?
Memang senang nak masuk syurga
Taat perintah Allah
Taat suami
Jaga solat
Jaga faraj
Masuklah mana mana pintu syurga yang kamu nak masuk.

Macam senang saja kan. Tapi zaman sekarang ni ,
nak istiqomah 4 benda tu lah yang payah.

Payah sangat ke? *kerut dahi*
 InsyaAllah try my best ! Ewahhh. ;)

WALLAHU A'LAM
...Wassalam...